Články
SEO - základní pravidla
22.07.2010V dnešní době slyšíte slovo SEO v souvislosti s tvorbou webových stránek ze všech stran. Není se čemu divit, protože je to základní kámen úspěšnosti celé vaší internetové prezentace.
SEO (search engine optimalization) je nejčastěji překládáno jako optimalizace stránek pro vyhledávače. V ČR se jedná zejména o dominantní fulltextový vyhledávač Seznam.cz (60%) a světový vyhledávač Google (30%).
Říkáte si, proč tedy mít optimalizované stránky? Odpověď je jednoduchá. Ať už je váš cíl jakýkoliv, můžete mít sebekrásnější webové stránky, ale když na ně nikdo nepřijde, nebudou mít žádný význam. V ČR chodí z vyhledávačů na stránky nejvíce návštěvníků (přibližně 80%), zbylí přicházejí přímo zadáním url adresy nebo přes odkazy na jiných stránkách.
To, na jaké pozici nabídne vyhledávač Vaši internetovou stránku, závisí na mnoha faktorech, pojďme si uvést alespoň ty nejzákladnější.
- Konkurenční prostředí
Velmi záleží na tom, kolik stránek s podobným tématem jako je ta Vaše existuje. Představte si, že máte web o vědecké knihovně v Ústí nad Labem - je docela pravděpodobné, že na Vaše stránky narazí daleko více lidí, než kdybyste měli například webové stránky, na kterých byste prodávali levné letenky. Pokud je konurence nízká, je optimalizace daleko snažší, pokud je konkurence vysoká, bez profesionální pomoci a značného množství finančních prostředků se neobejdete. Existují různé nástroje, díky kterým lze zjistit statistiky návštěvnosti, analyzovat klíčová slova a sledovat konkurenci. Podle toho je pak nutné stránky stále lépe optimalizovat.
- Kvalitní obsah webových stránek
Jak se říká, obsah je nejoblíbenější potravou pro vyhledávače. Pokud nebudete mít na svých stránkách o čem psát, nepočítejte, že na ně někdo přijde. Můžete se inspirovat v našem článku Texty na web aneb kvalitní obsah webových stránek. Důležitý je nejen vlastní text, ale také promyšlená struktura webu, jasná navigace a přehlednost informací. Nikdy nevymyslíte dobrou strukturu webových stránek, pokud si nejdříve nestanovíte cíle vašeho webu.
- Dobře zvolená klíčová slova
Klíčová slova volte vždy pro každou jednotlivou stránku vašeho webu zvlášť. Zkuste najít několik slov nebo slovních spojení, které si myslíte, že jsou pro obsah právě té dané stránky nejcharakterističtější a které by mohli potenciální návštěvníci hledat. Jeden příklad za všechny. Představte si, že máte webové stránky o fotoaparátech a focení. Pokud budete své stránky optimalizovat na slova "fotoaparát, foťák, fotografování, profesionální fotografie" a nebudete mít vyjímečně silné ostatní SEO faktory (spoustu odkazů, starou doménu atd...), pak wáš web s největší pravděpodobností nikdo nenajde, a to hned z několika důvodů. Za prvé - nikdo nezadává do vyhledávače pouze "fotografie" nebo "fotoaparáty". Většina lidí už hledá nějaké konkrétní informace, a proto zadává již nějaká slovní spojení. Ptoto vybírejte spojení, které nejsou třeba až tak obvyklá, ale pokud je někdo zadá, najde váš web a na něm informace, které hledal. Za druhé - lidé hledají také čato podle místa či názvů. Na slovo "kadeřnictví" budete svůj web optimalizovat jen těžko, ale takové "kadeřnictví Ústí nad Labem" už je mnohem lepší.
- Zpětné odkazy, registrace do katalogů, aktivita
Vaše webové stránky budou "silnější" a lépe nalezitelné, pokud na ně budou odkazovat nějaké jiné internetové stránky. Nejvyšší váhu mívají odkazy začleněné přímo do textu, např. v nějakém článku. Budování zpětných odkazů je věda sama o sobě, nicméně v dnešní době už se bez zpětných odkazů většinou neobejdete. Vyhledávače mají také rádi tzv. aktivní weby, to znamená takové, na kterých jsou aktuální informace. Pokud už jste svůj web několik měsíců neaktualizovali, nesmíte se divit, že jeho síla klesá.
Přehled
- Texty na webu aneb kvalitní obsah webových stránek
22.07.2010Často k nám chodí klienti, kteří by chtěli webové stránky, ale nevědí, co na nich přesně bude. A to je základní chyba.
- SEO - základní pravidla
22.07.2010Jaké jsou základní pravidla pro to, aby mé stránky někdo na internetu našel? Co je to vlastně to SEO a proč mít webové stránky optimalizované (přizpůsobené) pro vyhledávače?
- Co je to microsite?
19.07.2010Mikrosite, neboli mikrostránka, jsou malé webové stránky, které se specializují přímo na určitý produkt nebo službu. Microsite je moderní marketingový nástroj ideální např. k propagaci novinek, soutěží, zvýhodněných služeb, ale také k budování značky.
- Korporátní identita - tvář vaší firmy
16.07.2010Společnost, která má logo, barevnost i vizuální prvky na všech prezentačních materiálech jednotné, působí navenek i uvnitř uspořádeně a budí dojem serióznosti, pořádku a stability.